021-2936

25 آذر روز پژوهش


نسیمه فلاحی نژاد 24 آذر 1400

25 آذر در تقویم رسمی ایران به عنوان روز پژوهش نامگذاری شده است. روزگاری که ما در آن به سر می بریم به عصر انفجار اطلاعات ، شهرت یافته است. به دنبال پیشرفت های عظیمی که در تمامی عرصه ها به وجود آمده، روش های تحقیق و پژوهش نیز متحول شده اند. حتی می توان گفت : روزگار فعلی، عصر ظهور روش های نوین در عرصه تحقیق و پژوهش است. 

پژوهش را زمینه ساز رشد و توسعه پایدار جامعه نامیده اند. هر جامعه ای برای ایجاد تغییرات جدی و گذر از وضعیت نامطلوب و رسیدن به وضعیت مطلوب و ایده آل و همچنین بهسازی کارها، نیازمند تحقیقات و مطالعات پژوهشی است.

در مسیر پیشرفت و ترقی علمی یک جامعه معلم و استاد باید بکوشند تا با شناخت توانمندی های ذهنی دانش آموزان و دانشجویان ، زمینه های لازم را برای رویارویی آنان با مسایل مختلف فراهم آورند و در نهایت روش کشف مجهول و پاسخ به سوال را به آنها بیاموزند.
به عبارت دیگر می توان وظیفه اصلی ، معلم را آموزش مراحل گوناگون کاوشگری نامید که در اثر آن یادگیرندگان تبدیل به پژوهشگران و محققانی خواهد شد که برای حل مسایل مختلف آمادگی لازم را دارند. آشنا کردن دانش آموزان و دانشجویان با روش های تحقیق و پژوهش باعث تغییر در نگرش و ارتقاء توانایی نسل جدید در کسب مهارت و دانش های برتر می شود.

در این ویدئو تفاوت ذهن نوابغ با ذهن افراد عادی در کاوشگری برای دستیابی به حقایق و رسیدن از مجهول به امر معلوم بیشتر قابل درک است. 

  • فضای مجازی :

ارسال نظر

ایمیل شما منتشر نخواهد شد .*